Oldal kiválasztása

Avagy amit az éttermekben kedvelnek a vendégek. Nemrégiben készítettünk egy felmérést, melynek keretében több mint 330-an válaszoltak a kérdőívre. Most a szabadon válaszoló kérdések közül a „Mi az amit kedvelni szokott egy étterembe?” kérdésre adott válaszokból szemezgetünk és összegezzük. Szerencsénkre több mint 180-an éltek a lehetőséggel, így van miből meríteni, hogy te csak arra koncentrálhass, ami neked segíthet, hogy több elégedett vendéged, jobb hírneved és még több rendszeresen visszajáró vendéged legyen.
Utóbbi már csak azért is fontos, mert az étterembe járók köre egyre szűkebb, a vendéglátással foglalkozók köre pedig egyre szélesebb, ami nem igazán kedvező piaci környezet – a verseny hónapról hónapra keményebb. A jó hír viszont, hogy a felmérés szerint, ha már étterembe megy a család, akkor hajlandó megfizetni az indokolt ár-értékarányt a vendég, amennyiben a jó minőségű étel mellett, néhány apróságra is odafigyelünk. Nézzük ezeket az „apróságokat”…

Dohányzás..

Bár egészségtelen szokás, de figyelembe kell venni, vagy lemondani a dohányos vendégkörről. Amennyiben még se mondanánk le róla, mindenképpen jól elhatárolt legyen a dohányos és a nem dohányos rész. Az nem megoldás, hogy bent tilos a dohányzás, kint viszont megengedett, mert a kerthelyiségbe sokszor szívesebben ül ki a nemdohányzó is, a füst viszont természeténél fogva belengi az egész kerthelyiséget. A nem dohányzók ezt kifejezetten rosszul tolerálják és legyen bármennyire barátságos a kiszolgálás, minőségi az étel, a vendégben az fog megmaradni, hogy füstös helyen fogyasztotta el. A dohányzóknak se feltétlenül felhőtlen élvezet az étkezés utáni kávé mellett elszívott cigaretta, a rosszalló tekintetek között. Amennyiben nem sikerül jól elhatárolt füstmentes környezetet kialakítani, inkább engedjük el a dohányosokat – persze ez az vendéglátó jellegétől is függ. Még a dohányosok is szívesebben fogyasztanak füstmentes környezetben.

Gyerekek-barát…

A felmérés szerint az étterembejárók legnagyobb része – 87% –, családdal jár, ezért érdemes odafigyelni, hogy mi fontos számukra. Két dolog volt, amit többen is említettek; az egyik az etetőszék. Nem elég a magasított szék, vagy egy párna, de még a szimpla etetőszék sem elégséges. Az anyukák szeretik, ha a tálcás etetőszék van, amin a gyerek kényelmesen ehet, illetve úgy tudja etetni az anyuka, hogy nem csepegteti össze a gyermek ruháját. Ha az az etetőszék csak egy egyszerű IKEÁS tálcával, azt is jobban értékelik, mint a legszebb kézzel faragott, de tálca nélküli magasított széket. A másik dolog amit nagyra értékelnek a családok, ha van hely, ha nem érzik magukat feszélyezve, mert zsúfolt az asztal, közel vannak egymáshoz az asztalok és a székek. Ha nem tudja kényelmesen maga-felé fordítani az etetőszéket, ha nem tud kényelmesen elhelyezkedni, ha a szomszéd asztalnál ülővel kerülgetik egymás hátát, az kényelmetlen. Szeretik ha az asztalok között kényelmesen el lehet menni a babával a kezükben, elfér a babakocsi a székek között és nem kell attól tartani, hogy véletlenül meglöki a szomszédasztalnál ülőt.

Egyedi figyelmesség

Nagyon sokan megjegyezték, az egyedi apróságokat, kedveskedést, rágcsálni valót. A várakozás idejére kihozott fűszervajas kétszersült csík, házi sajt pár szem olívabogyóval, pár szem pici pogácsa, saját készítésű kenyérropi, bazsalikomszár, szőlőszemek. Nem kell komplett hidegtál, nem kell előételnek lennie, csupán a rendelés elkészültéig a felszolgált ital mellé némi harapnivaló, étvágykeltő figyelmesség, melyre emlékeznek és nagyra értékelik. A kávé mellé szinte elvárás egy pohár víz vagy szóda, egy kis karamellás kekszdarab, vagy apró kocka csoki. Filléres tételek, de nagyban befolyásolja az elégedettséget a vendégben.

+1

Végére hagytam azt amit a válaszadók legnagyobb többsége kiemelt. Azt, amit a leginkább értékelnek és még a fogyasztást is növeli, a kiszolgálást és ezáltal a hatékonyságot is emeli. Ez pedig nem más mint maga az étlap, pontosabban az, hogy mennyire van kéznél. Bár a felszolgáló személyzet nem alaptalanul használja első kapcsolatteremtésre, túl kell lépni ezen a bevett gyakorlaton, ahogy azon is, hogy elviszik a vendég elől miután rendelt. A kapcsolatteremtésre egy sokkal pozitívabb belépő lehet a fent említett kis figyelmesség – a saját készítésű kenyérropi vagy a fűszervajas pirítós –, az italrendelés felvételével egybekötve. Az étlapok elvitele, egyenesen kizárja a további rendelés lehetőségét – legyen szó újabb fogásról, desszertről, kávéról –, noha a a jó felszolgáló személyzet folyamatosan követi a vendég testbeszédét, de információ hiányában nem fog tudni dönteni, nem lesz ingere, kíváncsisága. Az étlapokat érdemes mindig otthagyni az asztalon – ezt nagyon sokan megírták, hogy mennyire szeretik ha ott marad. Ez persze pluszköltséggel jár – hiszen több étlapra van szükség, ráadásul gyorsabban használódik –, viszont megoldás a QR-Étlap. Már a megérkezéskor leolvasható mobiltelefonnal a kód, bármikor megtekinthető a kínálat, nem használódik, nem piszkolódik, nem kell hozni, elvinni, mindig ott van a vendégnél. Az árakat bármikor át lehet írni, nem kell újra nyomtatni több tucat étlapot, így az infláció is nyomon követhető és jóval költséghatékonyabb. Kihelyezhető az étterem kirakatára, egy táblára, a kerthelyiségben az asztalokra, sőt még az offline hirdetések árát is csökkenti és hatékonyabbá teszi, hiszen sokkal kisebb felületen sokkal több információt tud nyújtani az étteremről.

Bízunk benne, hogy az étterembejáróktól kapott fenti visszajelzések segítenek számodra kiemelkedni a vendéglők tömegéből és egyre több törzsvendégre fogsz tudni szert tenni. Kövesd Facebook oldalunkat, mert hamarosan újabb visszajelzéseket osztunk meg veled, melyek segíthetnek a hatékonyabb vendéglátásban, az elégedett és rendszeresen visszatérő vendégkör kialakításában. Ha még nincs QR-Étlapod, itt megnézheted a lehetőségeket, várjuk hívásod.